Training en coaching in het Continu Verbeteren van je werkprocessen
Training en coaching in het organiseren van je werkprocessen bij maakbedrijven

Werkwijze


1. Intakegesprek

Tijdens dit gesprek bekijken we waar de organisatie mee geholpen kan worden. Waar er behoefte aan is.


Is het opschonen van het proces een goede eerste stap? Of zijn jullie toe aan een grondige procesoptimalisatie.

Waarbij kunnen jullie mijn hulp gebruiken?


Op basis van dit gesprek zal ik jullie een voorstel doen.

2. Voorbereiding

Na akkoord gaan we aan de slag om de verbetersessies voor te bereiden.


Wie doen ermee?

Wie moeten geïnformeerd worden over deze sessie?

Welke info is er van tevoren nodig?

Welke dagen plannen we?

Wie doet wat?


Zodat de sessie goed zijn voorbereidt  en we vol focus aan de slag  kunnen met het verbeteren van het proces.

3. Aan de slag

Afhankelijk van de gekozen werkwijze gaan we samen met de betrokkenen lekker aan de slag.


We laten de dagelijkse gang van zaken even voor wat het is. En hebben volledige focus op het verbeteren van het proces.


We vieren altijd de behaalde successen met elkaar!


En leveren de resultaten en conclusies (tussentijds) op aan de overige stakeholders.

4. Opvolging

 Ik ga voor blijvend resultaat!


Na het verbetertraject kijken we

of het lukt om de nieuwe werkwijze structureel toe te passen.


Wat gaat goed? Wat lukt niet goed? Wat is ervoor nodig zodat de actie slaagt? Of zodat het minder moeite kost om de nieuwe werkwijze te hanteren?


Geeft het monitoringssysteem voldoende borging van de verbeteringen?


Op basis van de opvolging kan worden vastgesteld of er nog verdere acties nodig zijn. Of dat het verbeterproject echt is geslaagd!

COACHING



Tijdens een verbeterproject kijk ik wat er écht nodig is om je team goed te laten werken. Is het leiderschap, durf, kennis, communicatie, organisatie, …?


Als projectleider zorg ik voor een volledig programma, waarbij uiteindelijk de oplossing of verandering zodanig is geïmplementeerd dat men er vervolgens als team zelfstandig mee kan werken.


Tijdens het verbeterproject leren teamleden ondertussen anders naar hun werk kijken. En leren teamleden hoe zij ideeën en suggesties kunnen communiceren én doorvoeren.


In het dagelijkse proces zijn er vaak veel zaken die kans op verbetering bieden.

Tijdens het verbeterproject leren de teamleden hoe je oplossingen en verbeteringen ophaalt, invoert en ook borgt.

Voor elk probleem is een oplossing en vaak blijkt een eenvoudige oplossing de beste.

Tijdens het verbeterproject wordt er niet alleen naar het specifieke proces of de afdeling gekeken.

Er wordt ook proces overschrijdend gekeken wat er nodig is om goed samen te werken aan het juiste doel.


Daarnaast coach ik teamleden in hun rol en bijdrage aan het verbeterteam.

En coach ik leidinggevenden met als doel de verbeteringen te borgen. 

Wilt u meer weten over Gerda van der Meulen?

Neem dan vrijblijvend contact op.


Benieuwd of ik iets voor jouw of je team kan betekenen? 

Contact
Share by: